Am o dilemă, de ce foarte multe persoane cauta mașini cu motorul mare?(1600-3000CC)
. Eu unul apreciez la o mașină (atât cât mă pricep eu la mașini)
confortul, siguranța, consumul redus de combustibil și bineînțeles o întreținere (RCA, casco, impozit, revizie)
redusă. Raspunsul pe care l-am primit în cele mai multe cazuri este: „Păi bă, în momentul în care te bagi într-o depășire trebuie să ai un motor mare ca să te bagi repede” (cu motorul mic nu se fac depășiri?)
sau „Când te duci la munte cu 4 persoane și cu bagaje nu trage o mașină cu motorul mic”.
Părererile mele sunt următoarele:
1. Noi românii nu avem unde să face depășiri, căci dacă nu suntem atenți se termină autostrada.
2. Am văzut și Tico care făcea depășiri cu cel puțin două persoane înauntru.
3. Iar în ce privește muntele nu are rost sa te duci cu automobilul, mai repede ajungi in Italia decât pe Valea Prahovei.
4. Cu ceva ani în urmă am văzut o familie cu un Matiz în zona Babele din Munții Bucegi, deci se poate ajunge și cu mașina cu motorul mic.
Părerile voastre care sunt?
PS Eu fac referire la mașinile de zi cu zi nu la cele de curse sau știu eu, cu care vă duceți la furat 😀
[…] This post was mentioned on Twitter by Ovidiu Constantin, Marius Stracna. Marius Stracna said: Masinile cu motorul mare?: http://wp.me/pCEAt-fU […]
Marius, cred ca nu pui problema corect. Nu motorul mare in sine este problema, ci raportul motor-greutatea masinii. Sa ma explic.
Am avut urmatoarele motoare (toate benzina):
*1.2 L pe Seat Ibiza
*1.4 L pe Dacia 1410 si Dacia Logan
*1.6 L pe Dacia Logan
*1.8 L pe VW Golf
*2.0 L pe Mazda 6
Iti pot spune ca daca 1.2 era ok pentru masina respectiva, 1.4 pe Logan nu a fost suficient. 2 persoane cu aer conditionat si bagaje nu am putut urca niste rampe mai agresive si mai lungi fara sa incurcam circulatia (adica ne depaseau si camioanele pline cu busteni).
1.8 (era si GTI) pe Golf a fost prea mult pentru o masina relativ usoara, nu am folosit puterea suplimentara aproape niciodata, in schimb s-a reflectat in costuri.
Dacia Logan cu 1.6 (90 cai) si Mazda 6 2.0 (150 de cai) sunt bine echilibrate, dupa parerea mea. Ai putea sa intrebi de ce am nevoie de 150 de cai pe Mazda? Raspunsul sta in greutatea celor 2 masini: Logan-ul are 1 tona, Mazda putin sub 1,4 tone.
O sa vezi ca raportul cai putere / tona este apropiat. Probabil ca daca m-as lua dupa recomandarile pe care le-am citit prin carti, pentru Logan ar trebui sa am 100 de cai iar pentru Mazda 140 – caz in care senzatia la condus ar fi aproape identica. Doar ca atunci cand am cumparat eu masinile Dacia nu oferea motorul de 107 cai, iar motorul de 1.8-130 de cai de la Mazda nu mi-a placut.
Parerea mea este deci ca fiecare masina are un motor potrivit, in general producatorii au cel putin 3 variante de motorizare: un motor mic, suficient doar pentru oras si stil de condus extrem de linistit, un motor potrivit (care de obicei se vinde cel mai bine) si un motor „sport”. Sigur, exista si alte variantre intre…
Secretul e sa stii sa alegi 🙂